mandag 16. april 2007

Pakkeliste

Jeg har sansen for å ha ei liste når jeg skal pakke tursekken. Jeg har hatt mange lister opp igjennom, men de forsvinner stort sett, og så er det på an igjen med å lage nye lister. Noe som selvfølgelig resulterer i en del turer der jeg ikke har fått med meg alle de geniale tingene. Men, selv om mange på 90-tallet mente at internett kom til å bli en flopp, mener jeg at nettet er kommet for å bli. Derfor legger jeg nå pakkelista ut her for å ikke rote den bort.
Lista inneholder mye som er unødvendig på de fleste turer, men den er ment som en "aha, ja, det må jeg ha med-liste", og ikke den perfekte pakkelista for enhver tur.

Telt
Sovepose
Liggeunderlag / hengekøye
Fjellduk

Div. ullundertøy
Fleecejakke
Finlandshette/ballaklava
Lette hansker til hausing
Varme votter med overtrekk
Håndkle
Tannbørst
Toalettpapir
Myggspray, myggnett, myggspiral 
Kniv
Øks/sag
Hvis fisketur: Isbor, slukboks/flueboks, stenger, maggot/mark, hov, noe å ha fisken i
Krydder/steikesmør/folie
Røykeovn + rødsprit
Kart & kompass
 

Kokeri + drifstoff

Zalo og børste

Tallrikslåda m/snyltekopp
Vannflaske
Termos
Førstehjelputstyr
Kamera og ekstra batterier
Hodelykt
Stearinlys
Fyrtøy
Gamasjer

Skismøring / Smøringsfjerner

Solkrem

Repsett og strips til Ally

kikkert
Kamera (fulladet batteri!) og stativ

Ingen kommentarer: